- TD52.125
- Notes pour une retraite pastorale.
- VII. - L'abus des grâces.
- Orig.ms. BQ4, pp. 61-68; T.D. 52, pp. 125-126.
- 1 ABUS DES GRACES
1 AMOUR DE JESUS-CHRIST POUR LES HOMMES
1 CORPS MYSTIQUE
1 GRACE
1 RETRAITES PASTORALES
1 SACRILEGE
1 TEMPLE DU SAINT-ESPRIT
2 PAUL, SAINT
3 JERUSALEM - vers 1860
Cum appropinquaret Jesus Jerusalem, videns civitatem, flevit super illam, dicens: Quia si cognovisses et tu, et quidem in hac die tua, quae ad pacem tibi, nunc autem abscondita sunt ab oculis tuis.
Examinons ce que sont les abus de la grâce, quelles en sont les suites.
1° Abus de la grâce.
Nous vivons dans trois mondes: la nature, la grâce, la gloire.
La nature est corrompue, la gloire viendra plus tard. La grâce, c’est l’ordre dans lequel nous sommes appelés à vivre. Qu’est-ce que la grâce? Gratia quippe Dei donum est: donum autem maximum ipse Spiritus Sanctus. Et St Paul: Charitas Dei diffusa est in cordibus vestris per Spiritum Sanctum.
An ignoratis quoniam membra vestra templum sunt Spiritus Sancti.
Qu’est-ce donc que la profanation de ce temple? Qu’est-ce que la profanation du Saint-Esprit lui-même?
Qu’est-ce que la profanation des membres de Jésus-Christ? Si reddenda est ratio de his quae quisque gessit in corpore suo, quid fiet de his quae quisque gessit in corpore Christi?
Et voyez la profanation que vous avez commise? Profanation de la grâce du baptême qui vous est rappelée toutes les fois que vous baptisez.
Abus de l’éducation ecclésiastique, abus de la grâce sacerdotale, abus de la retraite, moment solennel.
2° Conséquences.
Ecoutons l’Apôtre: Impossibile est enim eos qui semel sunt illuminati, gustaverunt etiam donum coeleste, et principes facti sunt Spiritus Sancti; gustaverunt nihilhominus bonum Dei verbum, et virtutes futuri saeculi, et prolapsi sunt: rursus renovari ad paenitentiam, rursum crucifigentes [sibimetipsis] Filium Dei, et ostentui habentes. – Eh bien, vous avez abusé de tout cela, et c’est pourquoi l’Apôtre voit pour l’âme arrivée à un certain degré une impossibilité morale de conversion.
Mais voulez-vous un autre texte? Terra saepe super se venientem bibens imbrem, et non proferens fructum, sed germinans tribulos et spinas, reproba est, et maledicto proxima, cujus consummatio in combustionem. – Adhuc modicum lumen in vobis est; ambulate, dum lucem habetis, ut non tenebrae vos comprehendant.